21 november 1979 – 06.30 Feest van Maria’s Opdracht

Mijn kinderen, Ik ben heden gekomen als Opdrachtgeefster van de oneindige Majesteit.
Het is niet alleen genoeg, dat gij naar Mijn Woorden luistert, dat gij ze leest en herleest, maar dat gij ze ook zult aannemen. Aannemen wil zeggen: geloven, en geloven is vertrouwen schenken!
Ziet gij niet in welk een puinhoop de wereld zich bevindt?
Menselijk kan men dit niet noemen, want de wereld is een dwingelandij tegenover elkander.
Waarom zo’n haat, terwijl uw Schepper Zijn Evenbeeld aan u geschonken heeft?
Wat belet u te weerhouden als uw evenmens in nood verkeert. Ziet eens in welk een weelde gij thans verkeert en wat uw broeder tekort komt.
Kan God dan niet helpen, dat ook daar de armoede, ja, alleen maar de allerhoogste nood verdwijnt?
Men weet, dat God Alvermogend is, doch Hij heeft de mens op de wereld gezet om elkander te helpen. Als men deze daad stelt, bezit men de liefde.
Een groter Gebod is er niet! Want in dit ene woord liefde ligt alles opgesloten.
In het Weesgegroet noemt gij uzelve zondaar. Bent gij er u ook bewust van, dat gij deze woorden vaak herhaalt? Maar hoe zoudt ge zich gevoelen als God u zondaars noemde?
Het Onze Vader is het allerschoonste gebed, maar kent gij de waarde ook van het Weesgegroet? Het betekent de groetenis van de Engel aan de Maagd, die gij Maria noemt.
Het heil der wereld is begonnen door de uitspraak van deze schone woorden!
Toen Ik voor de eerste maal deze woorden hoorde spreken door de Engel Gabriel, sidderde Mijn hele Lichaam, omdat Ik Mij niet waardig bevond Moeder te worden van Gods Zoon.
Dit gebed heeft aan de dorre en onvruchtbare aarde de Vrucht des Levens doen voortbrengen.
Het Weesgegroet is een Hemelse dauw, die de aarde besproeit in de zielen om tot een grote wasdom te komen van zegenrijke overvloedige Genade.
Zij, die dit gebed niet bidden, dragen geen vrucht, maar distelen en doornen en staan op het punt uitgeschakeld te worden.
De Rozenkrans is het wapen tegen de vijand.

Op talloze plaatsen wordt deze kralenkrans weer opnieuw gezocht, maar ook gebeden! Doch velen durven er niet meer openlijk mee voor de dag te komen, omdat zij bang zijn als kwezels te worden aangezien.
Denk niet al te licht, dat uw Hemelse Moeder Zich Zelve prijst.
De Vader van ons allen zegt: “Wanneer gij tot Maria gaat, komt ge bij Jezus!”
Hierdoor geeft gij te kennen, dat gij niet waardig bent rechtstreeks naar Hem te gaan om tot Zijne Oneindige Heiligheid te naderen, maar dat gij Haar nodig hebt, de Moeder der Genade.
De Allerhoogste liet Mij door de Aartsengel de groetenis brengen om Mijn Hart te winnen en deze groet was voldoende om Mijn fiat te geven, Mijn toestemming tot de Menswording van het Woord.
Door deze groet zult ook gij Mijn Hart winnen, want dit zal uitvloeien als een Hemelse dauw, een purperen roos, een liefdevolle kus, als een kostbare parel aan Mij geschonken.
Hebt elkander lief Mijn kinderen, dan zal ook God de Vader genadig zijn. En daar de liefde geen grenzen kent, moet ge de Vader smeken, dat Hij aan de uwen een kracht geeft die sterker is dan de dood, zodat de wateren der beproeving niet in staat zijn haar te doven en de stormen der verdrukking haar niet doen vergaan.
God verstoot degenen, die hun eigen wil doen. Het is alleen Zijn Wil, dat gij geen voedsel geeft aan de liefde tot uzelf.
Ook Jezus heeft niet de voldoening gezocht van Zijn Eigen Wil, maar Hij heeft die onderworpen aan de Wil van Zijn Vader tot aan Zijn Dood.
Ook Ik zocht geenszins Mijn Eigen Wil, want Ik offerde Mijn Welbeminde Zoon tegen Mijn natuurlijke neiging in. Ik offerde Hem voor u aan het Kruis!
Ik aanschouwde niet de Verheerlijking van Jezus op de Thabor, maar Ik deelde in Zijn beschimpingen op Golgotha en offerde Mijn Eigen Wil aan de eeuwige Vader.
Weiger aan God niets van hetgeen Hijzelf of door Zijn plaatsbekleder van u verlangt.
Het is een zuiver teken, dat Hij een ziel bijzonder Liefheeft wanneer Hij veel van haar vordert.
Deins daarom niet terug voor de duur der beproevingen, want zij is een bewijs van liefde welke Jezus u toedraagt.
Alleen deze onverschilligheid moogt gij najagen, n.l. of de mensen u hoog of gering schatten of zij u vergeten of aan u denken.
De Heiligheid is van onschatbare waarde, de laagste graad van nederigheid, van geduld, van volledige overgave is onvergelijkelijk meer waard dan al wat de aarde u biedt!
Ook gij Mijn kinderen hebt een opdracht te vervullen. In welke vorm gij ook geroepene bent, weet dat het van de Heer komt.
Vervul daarom uw taak en sta weer op als gij soms gevallen bent. Zie niet om, dat hij of zij een beter leven beschoren is, want gij kunt niet schouwen in deze misschien nog duisterder weg dan de uwe.
Wees tevreden met uw eigen lot, want het werd u door de Vader opgedragen.

Voer daarom deze opdracht uit zoals Ik ze u weer doorgeef en gij zult vrede vinden met uw ziel!
Mijn kinderen, meent gij uw taak niet te kennen, bid dan voor hem die vervolgd wordt.
Vraag aan de Vader of zijn gedane en uitgevoerde opdracht in liefde erkend wordt.
Mediteer over deze Boodschap als gij Mij begrijpen wilt.
Moge God de Vader over u allen Zijn Almachtige Handen uitstrekken, opdat gij kunt luisteren naar het Woord en de Liefde moogt ontvangen van de H.Geest.
Ik zal steeds met u allen zijn! Want roep Mij bij Mijn Naam en Ik ben waar gij Mij hebben wilt!

Aanmelden voor de nieuwsbrief