4 juli 1979 – 03.00 Carolus Ziekenhuis – ‘s-Hertogenbosch

Mijn kinderen, zo ge iets vraagt in Mijn Naam zal Ik het geven, maar dan alleen als ge alles hebt volbracht wat van je verlangd wordt.
Zo lange tijd roep Ik u, zo lange tijd ben Ik met jullie en hoe vele keren is Mijn smeking tevergeefs.
Als ge de geest der wereld bezit, kunt ge nimmer ontvangen de Geest van Jezus Christus.
Het viel Jezus zwaar Zijn leerlingen te verlaten. Hij wist, dat Zijn afwezigheid hen in diepe droefheid zou dompelen en dat Zijn Dood een ijselijke leegte zou achterlaten.
Hij stort daarom Zijn Vaderhart uit en roept: “Komt allen tot Mij die belast zijt en Ik zal met je zijn om de zware last te dragen!”
Wees ervan overtuigd, dat Jezus uw gebeden, hoe smartelijk het u ook moge vallen, met liefde aanneemt en dat een dergelijke akte van overgave, de beste, de meest volkomen voorbereiding is op de Heilige Communie. Ga tot Hem in de vaste overtuiging, dat Hij u bemint, maar dat ook Ik u bemin.
De beproeving wekt lijdzaamheid en lijdzaamheid hoop!
Bij ieder offer, dat gij gebracht hebt, stijgt uw ziel een trap hoger op de onzichtbare ladder, die naar de Hemel voert.
Om kracht in het lijden te vinden en de vrede uwer ziel te bewaren moet men zichzelve vergeten en de ogen vestigen op Hem Die meer geleden heeft dan al het lijden te samen.
Beschouw met aan oogwenk de beproevingen, die Zijn deel geweest zijn, al de dagen, ja al de uren van Zijn Leven tot aan Zijn Dood.
Durft gij met het oog hierop de kwellingen des levens nog beproevingen noemen? Noem ze liever bij de naam die het geloof ze geeft: Beschikkingen van Gods Wil.
Soms wordt gij beproefd en gij vraagt naar het waarom. Door deze beproevingen wil Jezus uw liefde leren kennen. Het is dus geen gestrengheid van Hem, dat Hij u bezocht, Hij bemint u allen. En heeft Hij niet het recht een weinig lijden om Zijnentwil van u te vragen?
Heeft de Heer u het geluk ontnomen op de aarde, dan deed Hij dit met het oogmerk, dat gij in Hem de vreugde zoudt vinden en Hij u meer zou zijn dan alle andere begeerde dingen.
Bid Jezus om die genade, u steeds aan Zijn Heilige Wil te onderwerpen hoe groot uw lijden ook moge zijn en hoe lang het ook moge duren.
Hij heeft in Zijn Hart en in Zijn Ledematen alle Smarten gedragen, die gij ondervindt.
Neem het lijden aan als een middel om Hem des te beter uw dankbaarheid te betuigen.
Het is uw Vader, uw Vriend, Die u teder bemint, Die geen uwer belangen vreemd is. Hij spoort u dringend aan Hem uw leed te openbaren.
Het leven hier op aarde is een voortdurende scheiding, elk uwer dagen is een vaarwel aan een beter leven, elk uwer schreden in de toekomst is een verscheuring van het tegenwoordige, dat u allen hopeloos zou toeschijnen indien de zon van het Heilig Sacrament de donkere wolken van droefheid niet uit uw hart verdreef.
Welk is, wanneer gij uw innigste gewaarwordingen onderzoekt, het bitterste lijden, dat u het moeilijkst valt te dragen?
Is het de verlatenheid? Antwoord met oprechtheid!
Hoeveel dagen, hoeveel jaren misschien, heb Ik u tevergeefs geroepen? Hoelang heb Ik gewacht, u aangespoord en opgewekt om veel te bidden?

Hoe dikwijls ging u onverschillig of verstrooid het Huis van God voorbij zonder aan Hem te denken, zonder groet, zonder Hem een stille hulde te brengen?
Kom Mijn kinderen, hoor Mijn Roepstem voor de zoveelste keer.
Velen zijn op de goede weg gekomen, omdat zij hebben willen luisteren, omdat zij Mijn overvloedige Genade niet verstoten hebben.
Kom, schaar u onder Mijn Vleugelen, de Zilveren Vleugelen der Duif, opdat gij warmte en liefde voelt, de liefde die nimmer ophoudt te bestaan.
Laat uw harten openstaan om het Licht te ontvangen van Hem Die de Geest van Wetenschap wordt genoemd.
Ik zal u allen blijven aansporen, zodat gij niet de kans krijgt ontrouw te zijn.
Leef in de Liefde en Vrede des Heren!
Hierbij spreek Ik namens de Vader, Zoon en H.Geest de Zegen uit over u allen!
Dag kinderen.

Aanmelden voor de nieuwsbrief