11 november 1979 – 04.00

Mijn kind, gij hebt de stem van je hart gevolgd en je nachtrust opgeofferd om naar Mijn Woord te luisteren. Zoals Ik je gisteren mededeelde, spreek Ik vandaag tot Mijn kinderen in alle delen van de wereld tot zover Mijn Boodschap reikt!
Luister gij allen, die in uw binnenste van uw ziel de Stem verneemt, die u dagelijks uitnodigt tot Hem te gaan, Dien ge zoekt.
Als gij de vrede in je hebt, bezit gij God.
Al waar geen vrede is, kan God niet zijn, maar daar heerst de duivel. Heb echter geen gevoelens tegenover uw evennaaste door hem te betichten, dat hij van de duivel bezeten is.

Oordeel niet, want dan kweekt gij uzelve een oordeel aan.
Indien gij meent, dat uw broeder of zuster het verkeerde najaagt, bid dan voor hen, maar schreeuw het niet van de daken, dat men een omweg moet maken om hen te ontwijken, want dit is kwaadsprekerij. En wie kwaad spreekt lastert God.
Hoe hebt gij uzelve lief? Gebruik diezelfde maatstaf ook voor uw evenmens en betaal hem met gelijke munt. Zie eens hoe God je Liefheeft!
Zelfs al slaat ge Hem, Hij blijft je met dezelfde Liefde beminnen. Ook al gelooft gij niet, dat Hij u oneindig Liefheeft, Hij zal je blijven aanmoedigen terug te keren tot Hem.
Maar eens zal ook Zijn Stem ten laatste male roepen en dat is wanneer het uur des doods zal toeslaan.
Soms gebeurt het, dat een ziel de laatste minuten van zijn leven tot inkeer komt! Zijn kracht om te leven raakt uitgeput, maar juist voldoende om de Genade op tijd te grijpen, die God Hem aanreikt.
Waaraan heeft deze ziel zijn redding te danken?
Aan hen, die dagelijks gebeden hebben voor de bekering van de zondaars.
Velen onder u zullen wellicht zeggen: “ik bid toch ook voor de bekering der zondaars!”
Jazeker, Mijn kind, maar hebt gij ook aan je eigen onvolmaaktheden gedacht?
Hoe kunt gij bidden: “En vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij aan anderen hun schuld vergeven!”
Hebt gij bij deze woorden wel eens stilgestaan, zonder het daaropvolgende gebed te bidden: “En leid ons niet in beko- ring!” Al smeekt gij nog met zoveel aandrang: “en verlos ons van het kwade”, kunt gij deze aanroeping niet gedaan krijgen als gij uw evennaaste niet bemint.
Denk niet te licht, dat gij uw plichten goed vervult. In uw hart denkt gij misschien: “ik ga toch elke zondag naar de kerk”?
Zelfs vele bedevaarten bezoekt gij en probeert ook nog anderen aan te sporen om deze weg te volgen. Misschien helpt gij hen zelfs op pad te gaan, omdat gij de leiding hebt van deze groep. Hoe kan deze vrucht tot wasdom komen als gij de kiem smoort door het vele onkruid te laten ontwikkelen wat gij niet zien wilt.
De mensenogen hebben vaak een opticien nodig om hem het juiste kijkglas te laten aanmeten, doch de ogen van uw ziel hebben God nodig, aan en dezelfde opticien die u allen de weg wijst waar gij de genade vinden kunt.
In het gezegende ogenblik waarop God Zich aan de ziel geeft, laat Hij haar Zijn Tegenwoordigheid aanvoelen en geeft zij zich wederkerig aan Hem.
Luister naar Hem Die u zo kommervol zoekt, zo angstig wacht achter de deur van het koude Tabernakel.
Hij wil rusten in de zalige warmte van uw hart.
Opdat gij aan Zijn vurig verlangen naar u niet zoudt kunnen twijfelen, heeft Hij u priesters gezonden die u niet laten dwalen, maar de weg zullen wijzen die naar uw heiliging voert. Zij zullen u in Zijn H.Naam uw zonden vergeven.

Alleen aan deze zonen heeft Hij de Macht gegeven het Tabernakel te openen om u uit te reiken de zoetheid van het Brood, dat u het Eeuwige Leven geeft en het Bloed dat gij drinken moogt om samen de Lijdenskelk met Hem te delen.
Bid daarom veel, Mijn kinderen, om goede zonen voor de Kerk van Christus. Want velen ontsteken een lamp en zetten ze in een verborgen hoek of misschien wel onder de korenmaat. Zij vergeten de kandelaar opdat zij, die bij Hem willen komen het Licht niet zien. Vandaar dat Ik gesproken heb over het licht van uw ogen.
Spoedig breekt de Advent weer aan, de voorbereiding die aan Kerstmis voorafgaat.
Steek daarom nu al het licht op, zodat gij in die koude donkere nacht het Kind zult vinden, dat gij reeds lange tijd zocht.
Zoek vrede bij elkander en sluit u aan als broeder en zuster in Christus. Dan zult gij het Genade-oord vinden, dat u op pad helpt Hem te bezitten.
Verwijt uw evennaasten niets, want dan bindt gij uzelf aan satan.
Vervolg uw broeder niet zoals Kaïn vol nijd tegen Abel en Ezau weleer zijn broeder Jacob, maar handel in liefde en eensgezindheid.
Dit was Mijn drang naar u om Mijn gesproken Woord aan u allen te richten.
Pas deze op uzelve toe en de rust op aarde zal wederkeren.
Nu zal Ik door Mijn Moederliefde de Zegen afsmeken van de H.Drieeenheid door de Almacht van de Vader, de Liefde van de Zoon en de Wijsheid van de H.Geest.
Ik groet u allen! Dag kinderen!

Aanmelden voor de nieuwsbrief